Kontakt Network Operation Center (NOC) på telefon 21 45 60 22 eller send e-post til basestasjon@ice.no.
Det skal alltid informeres om arbeid på site både før og etter besøk.
Kontakt Network Operation Center (NOC) på telefon 21 45 60 22 eller send e-post til basestasjon@ice.no.
Vanlig kontortid (man-fre: 08:00-16:00):
Ring telefon 465 36 116 eller send e-post til nokler@ice.no.
Etter kontortid:
Ring Network Operation Center (NOC) på telefon 21 45 60 22.
Alle avtaler for leie av plass og strøm videreføres fra tidligere Ice Communication Norge AS og Tårnselskapet AS til Lyse Tele AS.
Faktura og kreditnota:
Skal sendes i henhold til e-fakturastandarden Elektronisk Handelsformat (EHF).
EHF-adresse:
Lyse Tele AS (Org.nr: 912 672 808)
Breiflåtveien 18
4017 Stavanger
De fleste økonomisystemer støtter EHF-formatet. Lyse-konsernet samarbeider med Pagero, som tilbyr løsninger for både store og små bedrifter. Leverandører uten mulighet for EHF-fakturering kan kostnadsfritt bruke Pageros web-portal.
Les mer om opprettelse av EHF hos Pagero.
Krav til faktura:
Faktureringsintervall skal settes til årlig fakturering, med mindre annet er avtalt. Vi minner om at leiebeløp skal indeksreguleres årlig, men dette gjelder kun leiebeløpet, ikke eventuelle tillegg for strøm. For å beregne riktig KPI-justering, bruk SSBs priskalkulator.
Vi mottar mange fakturaer i desember og januar, noe som kan føre til forsinkelser. Vi oppfordrer derfor til fakturering på andre tidspunkt.
Spørsmål om faktura:
Generelle spørsmål om innsending av faktura kan sendes til e-post fakturaflyt@lyse.no. Ved spesifikke spørsmål knyttet til fakturering av en avtale må det sendes en e-post til eiendom@ice.no.
Vi benytter smartmålere for overvåkning og forenkling av strømkostnadsavregning i de tilfeller der vi kjøper strøm av utleier.
Rutiner for fakturering av strøm med smartmåler:
Utleier mottar en årlig rapport med kraftforbruk og kostnader, justert for nettleie og spotpris. Kostnadene beregnes automatisk basert på spotpriser fra Nordpool og nettleietariffer fra lokale netteiere. Utleier fakturerer basert på faktisk kostnad. Avvik mellom et eventuelt innbetalt beløp, og faktisk kostnad, skal etterfaktureres eller krediteres på neste faktura.
Vi sitter ikke på oversikt over eksakte priser som hver enkelt huseier har. Det kan dermed forekomme avvik mellom totalbeløp oppgitt i rapport og hva du som Utleier har betalt. Likeså vil rapporten være et godt bilde på hva kostnaden for strøm har vært.
Utleier skal til enhver tid oppgi en kontaktperson for mottak av rapporter. Dersom det er endring i kontaktperson, vær vennlig å send en e-post til eiendom@ice.no.
Alle spørsmål om kontrakt, strøm eller andre saker kan sendes til eiendom@ice.no. Du kan også kontakte vårt sentralbord på telefon 465 37 800 (man-fre: 08:00 – 14:00).
Lyse Tele AS
Nydalsveien 18 B
0484 Oslo