For ytterligere informasjon kontakt:
Ice Norge AS Eivind Helgaker, administrerende direktør, ice.net: + 47 95 88 30 35.
Mail: eivind.helgaker@ice.net
Den mobile bredbåndsløsning kan installeres i alle person- og varebiler. I tillegg har ice.net inngått distribusjonsavtaler med Norges største bilimportør og en av landets største verksteds- og bilutstyrskjeder.
Ice.net har bredbåndsdekning i 75 prosent av Norges totale landareal.
–Nordmenn er i europatoppen når det gjelder surfing fra mobiltelefoner og nettbrett. Tendensen er også at norske familier har flere smarttelefoner og nettbrett per husstand. I stedet for at to-tre personer surfer på hvert sitt ustabile mobiltelefonabonnement på vei til hytta, vil alle nå kunne koble seg på nett gjennom en felles bredbåndsruter i bilen. Bredbånd i bil er neste skritt for å tilfredsstille nordmenns stadig økende surfebehov, sier Eivind Helgaker, administrerende direktør i ice.net.
Brukervennlighet kjennetegner det nye bilproduktet. Bredbåndsruteren kan flyttes mellom bil, hytte og hjem – alt på samme abonnement. I bilen kobles ruteren enkelt på bilens 12-volts uttak og man tar den i bruk uten å gå gjennom en krevende installasjonsprosess. Av sikkerhetsmessige hensyn anbefales det å ha ruteren montert i bagasjerommet.
–Med en gang man vrir om tenningsnøkkelen vil alle i bilen ha tilgang på trådløs bredbåndsone. Det er like enkelt som å koble seg opp på det trådløse nettverket hjemme eller på kontoret, sier Eivind Helgaker
ice.net har også inngått samarbeidsavtale med Norges største bilimportør Harald A. Møller AS, som importerer og selger Volkswagen, Skoda og Audi, og verksteds- og bilutstyrskjeden BilXtra. Harald A. Møller AS vil fremover tilby ice.nets mobile bredbånd som ekstrautstyr i sine personbil- og varebilmodeller.
– Frem til nå har mobilt bredbånd i hovedsak vært tilgjengelig på tog, buss, ferger samt i noen få premium bilmodeller. Gjennom avtalen med ice.net blir bredbånd i bil for første gang et folkeprodukt. Som importør og forhandler av tre av Norges største bilmerker er vi stolte av å kunne tilby bredbånd i bil til alle familier som ønsker å surfe på landeveien, sier Jaran Lea, produktsjef i Harald A. Møller AS.
BilXtra skal selge ice.nets mobile bredbånd via selskapets 220 verksteder samt 75 bilutstyrsbutikker.
–Smarttelefon og nettbrett som fungerer like godt på landeveien som hjemme er kjernen i fremtidens bilunderholdning. Man kan spille favorittmusikken sin, og neste skritt blir å streame film til TV-skjermer i baksetet. Som markedsleder for lyd og bilde til bil ser vi på bredbåndsløsningen fra ice.net som en avgjørende brikke for å dekke nordmenns økende underholdningsbehov i bil. Derfor tar vi bil-bredbåndet inn i produktsortimentet vårt, slik at folk over hele landet enkelt kan kjøpe det over disk, sier Martin Helle markedsdirektør i BilXtra.
Ice.net har bredbåndsdekning i 75 prosent av Norges totale landareal. Ingen andre nettleverandører er i nærheten av å ha like stor geografisk dekningsgrad.