ice.net best på kundeservice i telecombransjen
26. april 2017
ice.net gikk til topps i kategoriene for både mobil og bredbånd da Kundeserviceprisen «Best i test» i 2017 ble delt ut denne uken.
26. april 2017
ice.net gikk til topps i kategoriene for både mobil og bredbånd da Kundeserviceprisen «Best i test» i 2017 ble delt ut denne uken.
– Resultatene er en fantastisk motivasjon til alle i ice.net som hver eneste dag står på for å få fornøyde kunder. Vi har gjort svært mye og kundetilstrømningen til selskapet bekrefter at vi gjør mye riktig. Jeg er oppriktig stolt av hvor dedikerte våre ansatte er til å tjene kundene på best mulige måte, sier Eivind Helgaker, administrerende direktør i ice.net.
Ice.net vant Kundeserviceprisen i kategoriene bredbånd og mobil, med en poengsum på henholdsvis 94,1 prosent og 92,2 prosent.
– Vi er en veletablert aktør på mobilt bredbånd, mens vi er en relativ ny mobilaktør. Vi har jobbet steinhardt med å kontinuerlig forbedre kundeservice innen begge segmenter. At vi vinner i begge kategorier bekrefter at mange av grepene vi tar overfor kundene våre er riktige, og fremover skal fortsette å sette kundene i fokus og jobbe enda hardere for å bli enda bedre, sier Helgaker.
Totalt, på tvers av alle bransjer, ble 132 selskaper målt i år. Ice.net bredbånd hadde nest-høyeste skår av alle selskapene som ble målt.
Om Kundeserviceprisen
«Best i test» – kundeserviceprisen er gjennomføres av SeeYou i forbindelse med Call Center Dagene hvert år i regi av Confex. Prisen har vært utdelt siden 2006.
Testen gjennomføres ved at hvert selskaps kundesenter blir ringt opp av 25 forskjellige observatører som gjennomfører samme rollespill, som igjen sørger for at alle kundesentrene blir målt opp mot de samme spørsmålene. Målingen har fokus på å måle mottak og velkomst, kundebehandleren – løsning, avslutning og totalinntrykk. Hvert spørsmål får en poengscore basert på svaralternativene, og det hele oppsummeres i en % score.
Resultatlisten Kundeserviceprisen 2017:
Mobil | Bredbånd | ||
---|---|---|---|
Ice.net | 92,2% | Ice.net | 94,1% |
Chess | 88,3% | Homenet | 84,7% |
Telia | 87,9% | Telenor | 79,6% |
Talkmore | 87,6% | Eidsiva Bredbånd | 78,0% |
OneCall | 85,3%% | NextGenTel | 77,7% |
MyCall | 84,8% | Get | 77,3% |
Telenor | 83,7% | CDK | 77,2% |
Hello | 73,5% | Lyse Bredbånd | 77,0% |
Telio | 67,0% | ||
Gjennomsnitt | 83,4% | Gjennomsnitt |
80,7%
|