ice ber kunder fjerne batteri fra smartrouter W1
16.10.2017
16. oktober 2017 – Telecomselskapet ice.net har i dag kontaktet om lag 10 000 kunder og bedt dem fjerne batteriet som sitter i smartroutere av typen «W1».
16.10.2017
16. oktober 2017 – Telecomselskapet ice.net har i dag kontaktet om lag 10 000 kunder og bedt dem fjerne batteriet som sitter i smartroutere av typen «W1».
For ytterligere informasjon kontakt:
Ice Norge AS
Eivind Helgaker, administrerende direktør i ice.net: + 47 95 88 30 35.
Mail: eivind.helgaker@ice.net
Selskapet har oppdaget at enkelte batterier som brukes i W1-smartroutere kan ha en defekt. Alle kunder som har denne rutertypen, omtrent 8 000 privatkunder og 2 000 bedriftskunder, blir derfor bedt om å fjerne batteriet.
Kundene blir bedt om å fjerne batteriet av sikkerhetsmessige årsaker. Dersom man har et defekt batteri som ikke fjernes, kan det i ytterste konsekvens resultere i et branntilløp. Det er viktig å understreke at ice.net ikke har registrert tilfeller av branntilløp på grunn av defekte batterier, men selskapet ber likevel alle kunder fjerne batteriet som et føre-var tiltak.
-Vi beklager ulempen det vil medføre, men vi setter alltid sikkerheten først, sier Eivind Helgaker, administrerende direktør i ice.net.
Alle rutere kan fremdeles brukes med strømkabel etter at batteriet er fjernet, uten at det vil ha betydning for ruterens ytelse. Kunder som er avhengig av å bruke batteri i ruteren blir bedt om kontakte ice.net via e-postadressen W1@ice.net eller på telefon 69 01 60 30.
Kunder som er usikre på hvilken ruter-type de har, kan sjekke etiketten på baksiden av ruteren, hvor det er tydelig angitt om det er en «W1»-ruter.
ice.net oppfordrer kunder som fjerner ruter-batteriet til å levere det til en kommunal gjenbruksstasjon, og gjøre gjenbruksstasjonen oppmerksom på at batteriet kan ha en defekt.