PIN- og PUK-kode
PIN- og PUK-koden finner du på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til når det ble levert.
Blokkert SIM-kort
Dersom du har tastet feil PIN-kode tre ganger blir SIM-kortet blokkert og krever PUK-kode.
PUK-koden finner du på Min side
Du kan også få tilsendt PUK-kode ved å kontakte Kundeservice på telefon 21 00 00 00 eller via vårt kontaktskjema.
På de fleste mobiltelefoner tastes PUK-koden inn direkte. Det er imidlertid noen mobiltelefoner som krever følgende inntastning: ** 05 * PUK-kode 1 * ny PIN-kode * gjenta ny PIN-kode #
Om mobilen din skulle bli sperret må du åpne mobilen din med å taste inn PUK-koden direkte. Dette skjer på samme måte som vist over.
Endre PIN-koden
Du kan endre til en selvvalgt PIN-kode om du ønsker.
iPhone
Følg disse stegene for å endre PIN-koden på din iPhone:
- Innstillinger
- Mobilnett
- SIM-PIN-kode
- Endre PIN-kode
Her kan du velge å slå av/på/endre PIN-kode. Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny.
Android
Følg disse stegene for å endre PIN-koden på din Android-telefon:
- Innstillinger
- Låseskjerm og sikkerhet
- Andre sikkerhetsinnstillinger
- Angi SIM-kortlås
For å endre SIM-koden din velger du "Endre PIN-kode for SIM-kort". Du må først oppgi nåværende PIN-kode før du velger ny. Denne må du også bekrefte ved å trykke ok.