Hurra! Vi har Norges beste kundeservice – igjen!
Det er fantastisk å se resultatene vi oppnår når kunden settes i fokus! Nok en gang tar hardt arbeid oss til toppen.
Det er fantastisk å se resultatene vi oppnår når kunden settes i fokus! Nok en gang tar hardt arbeid oss til toppen.
– Det er stor stas for oss å motta KANTARs årlige kundeservicepris i kategorien «Årets beste kundeservice 2020- bredbånd»! Spesielt i en tid hvor vi har måttet tilpasse oss en veldig annerledes arbeidshverdag, sier Bente Landås, Service Delivery Manager i ice.
Det var med stor glede og stolthet vi tok imot nyheten om at kundesenteret vårt, for andre året på rad, henter hjem den høythengende utmerkelsen «Årets beste kundeservice - bredbånd» fra KANTAR!
- Fokuset vårt er å lytte til kundene våre og alltid tilpasse oss kundenes forventninger. Uansett om du kontakter oss på telefon, chat eller mail, sitter det gode, erfarne og trygge kundebehandlere klare til å gi deg et raskt og godt svar, forteller Bente.
Dette har gitt resultater og kunder sier at de får hjelpen de har behov for av hyggelige og profesjonelle kundebehandlere.
- Kundene forteller i undersøkelsen at møtet med ice sine kundebehandlere oppleves som kunnskapsrike, blide og høflige. De synes de ansatte er usedvanlig hyggelige og hjelpsomme når de ringer inn for å få hjelp, sier Erlend Espedal, seniorrådgiver og forretningsutvikler hos Kantar.
Å vinne en slik pris i annerledesåret 2020, betyr ekstra mye for oss. Etter at Norge stengte ned i mars 2020, viste kundesenteret vårt enorm fleksibilitet, tilpasningsdyktighet og godt humør da 80% av kundebehandlerne gikk til hjemmekontor og hjalp kundene direkte fra egne hjem og stuer.
– Hjemmekontorsituasjonen krever jo en del ekstra fra både kundebehandlere og deres ledere, men det har blitt løst på en imponerende måte, forteller Bente.
I en hverdag tilbragt gjennom skjermer, er det ekstra viktig å se de ansatte og møte dem der de er. Det gjør vi ved å blant annet tilrettelegge for og oppmuntre til å ta aktive pauser, og at vi feirer store og små hendelser i arbeidsdagen. Slike tiltak gir energi og glede som de kan overføre i møtet med kundene. Ved å ta vare på hverandre, tar vi også vare på kundene våre.
- Vi viser daglig at vi bryr oss om hverandre, og anerkjenner den gode jobben kundebehandlerne gjør for kundene våre – enten via Teams eller å kjøre ut til ulike ansatte på hjemmekontor for å dele ut priser og gaver (på avstand) for god innsats. Vårt fokus er å være lydhøre for innspill til forenklinger og forbedringer. Kundebehandlerne er tross alt noen av våre viktigste ice-ambassadører, fordi de møter kundene ute «i feltet», sier Bente Landås til slutt.
Kundeserviceprisen fra KANTAR er en viktig anerkjennelse og motivasjon for veien videre, og prisen, den skal henges med stolthet ved siden av prisen for «Årets mobilselskap» og «Årets beste kundeservice 2019» - og alle de andre utmerkelsene vi kan smykke oss med etter flere år med god innsats. Det minner oss om at hardt arbeid og tilpasningsdyktighet gir resultater – og at vi er ett skritt nærmere målet om å bli Norges mest anbefalte selskap.