Tirsdag kveld 19. mars ble det klart: ice havnet på 8. plass i Great Place to Work-kåringen - for andre år på rad. Kåringen er basert på medarbeidertilfredshet, som står sterkt i ice sitt DNA. Mette Hopsdal, som er DNA-direktør og ansvarlig for kulturen i ice, smiler bredt når hun skal kommentere resultatet.
– Mange gjester hos ice kommenterer at de opplever en spesielt god stemning og energi når de besøker oss på kontoret i Nydalen, sier Hopsdal.
Mennesket i fokus hos ice
Mette Hopsdal forteller videre at mennesket er i fokus hos ice. Både kunder og ansatte er et av selskapets viktigste konkurransefortrinn.
– Vi får stadig bekreftet at det alltid handler om folk, relasjoner og tillit. Uten medarbeidere som trives og som har best mulig forutsetninger for å kunne gjøre en god jobb, vil heller ikke kundene få de opplevelsene vi mener de fortjener. Derfor jobber vi parallellt med kunde- og ansatteopplevelsene vi leverer, sier DNA-direktøren.
Enestående samhold og engasjement
Hos ice er samholdet og engasjementet i ice enestående - muligens fordi selskapet ikke praktiserer fast kjernetid. Erfaringen tilsier at når de ansatte opplever det som enklere å kombinere jobb- og privatliv, trives de bedre og presterer deretter. Derfor har medarbeidere høy grad av fleksibilitet og tillit til å selv bestemme når og hvor de ønsker å utføre arbeidet sitt. Det tilrettelegges også på andre måter, som for eksempel med trening i arbeidstiden og snacks klokken 14:00 hver dag. Snacksen er også et sosialt tiltak som de ansatte setter stor pris på, og som tydelig viser det gode samholdet i ice.
– Alt ice er og får til er bygget på gode prestasjoner fra dyktige, engasjerte og ikke minst fornøyde medarbeidere, noe kåringen fra Great Place to Work viser. Vi gratulerer de flotte folkene våre med prisen som et av Norges beste steder å arbeide, jubler Hopsdal.