Slik blir du ice-kunde på under 3 minutter
1- Gå til ice.no
Skriv inn https://ice.no i nettleseren din - eller klikk på linken. Da havner du på forsiden vår. Her finner du en oversikt over det vil tilbyr og pågående kampanjer. Kanskje finner du et tilbud du liker ekstra godt? NB: Hvis du klikker på linken ovenfor lukkes denne guiden. Høyreklikk og velg "åpne i ny fane" slik at du kan veksle mellom guiden og ice.no.
2 - Klikk på “mobilabonnement” i menyen
Neste steg er å klikke på “mobilabonnement” som ligger i menyen like under banneret på ice.no. Du vil da få to valg: Du kan velge abonnementet du mener passer for deg - vi har hele spekteret fra 1 GB til 30 GB. Dersom du ikke vet hvor mye data du bruker per måned, anbefaler vi at du velger Bli Kjent. Da kan du bruke opp til 30 GB i to måneder, for kun 99,- /mnd. Etterpå setter vi deg på mobilabonnementet som passer ditt forbruk.
3 - Velg mobilabonnement og klikk “bestill nå”
Når du har funnet abonnementet for deg, skal du klikke "bestill nå". Deretter kommer du til et skjema hvor du må taste inn telefonnummeret ditt hvis du ønsker å beholde det du har i dag. Om du vil ha et nytt, krysser du av i skjemaet om at du vil ha det. Gå videre ved å klikke den gule "neste"-knappen.
4 - Personalia
Neste steg i bestillingen er personalia. Vi trenger dette for å vite hvem du er. Tast inn fullt navn, e-postadresse og fødselsnummer. Noen synes det er litt skummelt å oppgi fødselsnummeret, men vi garanterer at det er helt trygt. All innsendt data blir kryptert og beskyttet. Det er to hovedgrunner til at vi trenger denne informasjonen: For at du skal kunne bli kunde hos oss, må du gjennom en kredittsjekk. I tillegg bruker vi din folkeregistrerte adresse for å sende deg SIM-kortet. Gå videre ved å klikke "neste".
5 - Fullfør
Avslutningsvis kommer du til en oppsummering. Her ser du hva du har bestilt og hvem som er eier og betaler av mobilabonnementet. Husk å velge hvilken fakturatype du vil ha. Vi anbefaler eFaktura eller AvtaleGiro som ikke bare sparer miljøet ved at vi sender mindre papir, men som også sparer deg for 55 kroner som kommer i tillegg dersom du foretrekker papirfaktura. Valget er selvsagt ditt og kan til enhver tid endres.
Husk å godkjenne abonnementsvilkårene våre før du klikker “bekreft bestilling”.
6 - Gratulerer, nå er du ice-kunde!
Etter at du har klikket “bekreft bestilling” vil du få en bekreftelse med ordrenummer. Du trenger ikke notere bestillingsnummeret noe sted, siden du kort tid etterpå vil få en e-post som bekrefter bestillingen. SIM-kortet sendes ut så fort som mulig, og er vanligvis i postkassen din i løpet av 3-5 arbeidsdager. Du vil motta en SMS med informasjon om når ice-abonnementet ditt blir aktivert og du skal sette inn det nye SIM-kortet i mobilen din.
Skulle du ha spørsmål rundt bestillingen eller vil gjøre endringer, kan du enkelt kontakte kundeservice på telefon 21 00 00 00 eller på Facebook. Husk å oppgi bestillingsnummeret.
Husk også at du ikke trenger å gjøre noe som helst med ditt gamle mobilabonnement når du har bestilt abonnement fra ice. Vi kontakter dem og sier opp avtalen for deg. I mellomtiden kan du slappe av mens du ser frem til en enklere og billigere mobilhverdag.