Har du opplevd problemer med dekningen på din A1 Smartrouter?
Vi har oppdaget at noen av antennebryterne på våre Smartroutere har feil innstilling. Med tre enkle steg får du sjekket at alt er riktig.
Alle våre mobile bredbånds-routere av typen A1 Smartrouter skal være forhåndsinnstilt slik at du skal få best mulig dekning. Likevel har vi opplevd at noen kunder har fått tilsendt routere med feil innstilling fra vår leverandør. Dersom du har mottatt mobilt bredbånd fra oss mellom 1. februar 2018 og 3. april 2018, er du muligens berørt av denne feilinnstillingen.
For å være sikker på at du får utnyttet ditt mobile bredbånd fra ice optimalt, ber vi deg gjøre følgende:
- Åpne batterilokket og ta ut batteriet
- Nede i lokket på den ene siden vil du se to symboler. En med teksten "Standard device antenna" og en med "Ekstra device antenna".
- I det ene hjørnet til høyre vil du se en liten bryter (se bildeeksempel under). Denne skal stå til venstre mot teksten "Standard device antenna". Dersom den ikke gjør dette, ber vi deg sette bryteren til venstre. På den måten får du bedre tjeneste.
Dersom du fortsatt ikke får forbedret signal, vil en ekstra antenne kunne forbedre signalene og øke hastigheten. Dersom du benytter deg av en ekstern antenne, skal antennebryteren stå mot høyre.
Ønsker du en ekstern antenne kan du kontakte vår kundeservice på 21 00 00 00.