Vi har nylig oppdaget at enkelte batterier som brukes i våre W1-rutere kan ha en defekt. Vi har i denne forbindelse kontaktet kunder med denne rutertypen og bedt dem om å fjerne batteriet i ruteren. Dersom batteriet ikke fjernes kan det i ytterste konsekvens resultere i et branntilløp. Batteriet må ikke erstattes med et annet batteri.
Det er viktig å understreke at vi ikke har registrert tilfeller av branntilløp på grunn av defekte batterier i W1-ruteren, men vi ber likevel kunder med W1-ruter om å fjerne batteriet snarest mulig, som et føre-var tiltak.
Ruteren kan fremdeles brukes med strømkabel etter at batteriet er fjernet, uten at det vil ha betydning for ruterens ytelse. Kunder med behov for å bruke ruteren et sted uten tilgang til strøm må ta kontakt med oss.
Vi beklager eventuelle ulemper dette vil medføre, men vi setter alltid sikkerheten til våre kunder først, og det er derfor viktig at du fjerner batteriet i W1-ruteren.
Smartrouteren ''A1'' og Minirouteren produseres av en annen leverandør og er ikke berørt av batteridefekten.
Lurer du på noe?
Vi har samlet en oversikt over spørsmål og svar nedenfor. Du er selvsagt også velkommen til å ta kontakt med oss enten via kontaktskjema eller på telefon 21 00 00 00.
Har du flere rutere kan du sjekke etiketten på baksiden av ruteren, hvor det er tydelig angitt om det er en W1-ruter. Smartrouteren ''A1'' og Minirouteren produseres av en annen leverandør og er ikke berørt av denne batteridefekten.
Slå av ruteren og trekk støpselet ut av stikkontakten. Åpne batterilokket på baksiden av ruteren, løft opp batteriet, trekk batteriledningen ut av ruteren og fjern batteriet.
Er du avhengig av bruke batteri i din ruter, ber vi deg kontakte oss på telefon 69 01 60 30 eller på e-postadresse W1@ice.net.
Ettersom batteriet kan ha en defekt må det behandles varsomt når det er tatt ut av ruteren, og snarest mulig leveres til din kommunale gjenbruksstasjon. Gjør gjenbruksstasjonen oppmerksom på at batteriet kan ha en defekt.
Ja, du kan fremdeles bruke W1-ruteren med strømkabel etter at batteriet er fjernet, uten at det vil ha betydning for ruterens ytelse.
Nei, du kan ikke bruke et annet batteri.
Nei dessverre. Dersom du har behov for å bruke ruteren et sted uten tilgang til strøm, må du kontakte oss, så finner vi en god løsning for deg.
Vi oppfordrer alle kunder til å fjerne batteriet snarest mulig for å være på den sikre siden.
a. Dersom ruteren er tilkoblet strøm anbefaler vi deg til å bytte batteriet snarest mulig.
b. Dersom ruteren ikke er tilkoblet strøm kan du fjerne batteriet ved første anledning.
Vi har nylig avdekket at batteriet kan ha en defekt. Derfor går vi ut med denne informasjonen nå.
Dette ble avdekket nylig, som følge av en utvidet internkontroll.
Ja, og du kan derfor trygt fortsette å bruke ruteren med strømkabel når batteriet er fjernet.
Ja, det er defekte batteri som i ytterste konsekvens kan forårsake brann, ikke ruteren.
Vi har dessverre ikke mulighet til å kompensere for utlegg i forbindelse med å fjerne batteriet.
Nei, akkurat denne batteritype brukes kun i vår W1-ruter.
Det er ikke funnet noen indikasjoner på at dette problemet eksisterer på andre rutertyper. Vår A1- SmartRouter og MiniRouter er levert av en annen produsent, i et annet land.
Ikke kast batteriet som vanlig søppel. Dette må håndteres som EE-avfall.