ice.net ice.net

Kundeservice Mobilt bredbånd

Her finner du løsninger på ofte stilte spørsmål. Kontakt gjerne vårt kundesenter eller spør oss på Facebook hvis du ikke finner det du leter etter.

infoProblemer med å komme på nett?

Har du problemer med at modem ikke er på nett, vennligst prøv følgende før du ringer vårt kundesenter. Ta ut batteriet og strømkabelen til modemet i 10 minutter, slå deretter på modemet igjen. Dette løser ofte problemet.

Best på kundeservice!

Vi er kåret til årets beste på kundeservice, både på mobil og mobilt bredbånd. En fantastisk bekreftelse på at vi gjør rett i å sette deg som kunde først. Ved å lytte, være ærlige og selvsagt gi best kundeservice, hver gang!

Priser

Hva koster de ulike abonnementene?

Priser for privatkunder finner du her.

Generelle priser og gebyrer

eFaktura: 0,-
E-postfaktura: 0,-
Papirfaktura: 39,-
Fakturakopi: 40,-
Kontoutdrag: 40,-
Ureturnert defekt modem: 750,-
Gjenåpningsgebyr etter avstengt abonnement: 250,-
Etablering Privat: 0,-
Frakt Privat: 99,-

Hvor kan jeg se mitt forbruk?

Gå inn på Min Side for å følge forbruket på modemet ditt. Her kan du følge med på hvor mye du har brukt i inneværende måned, og om du er i nærheten av grensen som er satt på ditt abonnement. Du finner også detaljer om forbruk av data tilbake i tid. Du finner dette ved å gå inn på Abonnement, trykke på link og eksportere til Excel.

Betaling

Kan jeg betale faktura med eFaktura og hvordan får jeg det?

Ja, det kan du. Med eFaktura får du fakturaen ferdig utfylt rett i din nettbank. Det eneste du behøver å gjøre for å gjennomføre betalingen er å godkjenne. Det kan ta opptil to måneder før du får din første eFaktura. I mellomtiden kan du gå inn på Min Side og laste ned faktura elektronisk.

Automatisk bestilling av eFaktura via din nettbank

  • Når du skal betale en regning fra ice.net i din nettbank, velg ja til eFaktura. Din neste faktura vil nå komme direkte til nettbanken din.

Manuell bestilling av eFaktura via din nettbank

  • Logg inn i nettbanken din og finn frem til valget som heter eFaktura.
  • Her kan du registrere eFaktura-avtalen og du bruker ditt kundenummer hos ice.net som referanse. Kundenummeret står på fakturaen din fra ice.net.
  • Følg videre anvisningene til din bank

Kan jeg få Avtalegiro?

Ja, med AvtaleGiro sørger banken din for at de faste regningene betales direkte fra din konto på forfallsdato. Du registrerer AvtaleGiro ved å takke ja neste gang du betaler regningen i nettbanken din.

For å unngå at du fortsatt mottar fakturagebyr på kr. 39,- kan du gå over til elektronisk varsling av AvtaleGiro-trekket. Du bestiller dette ved å logge deg inn på Min Side, gå til Faktura og endre fakturatype til e-postfaktura. Dersom du ikke har endret fakturatype til e-postfaktura blir dette varselet sendt ut på papir, og dermed får man fakturagebyr.

Kan jeg få tilsendt faktura per e-post?

Ja, du kan bestille e-postfaktura på Min Side. E-postfaktura er helt identisk med vår papirfaktura, og kan skrives ut eller videresendes hvis ønskelig.

Hvordan sjekke at min betaling er mottatt?

Under Faktura på Min Side har du full oversikt over dine faktura og innbetalinger. Betaler du en faktura i dag går det 2-3 virkedager før status blir endret fra ikke betalt til betalt.

Hvor skal jeg henvende meg dersom min faktura har gått til inkasso?

Alle spørsmål til faktura som er gått til inkasso besvares av Visma Collectors, tlf.: 815 66 360

Hvordan kan jeg få åpnet mitt modem dersom det er stengt grunnet manglende betaling?

Dersom faktura har gått til inkasso blir modemet stengt. På vårt inkassoselskap Visma sin hjemmeside (www.invoicia.no) kan du betale utestående med kort. Betaler du via nettbank tar det 3-4 virkedager før modemet ditt blir gjenåpnet. Vi åpner først når vi har mottatt innbetaling, og ikke med bakgrunn i kvittering/bilde av betaling i din nettbank.

Faktura

Hvordan kan jeg endre adressen på faktura?

Under Kontaktinformasjon på Min Side kan du enkelt oppdatere adresse, telefonnummer og e-postadresse.

Hvordan kan jeg se alle mine faktura og innbetalinger?

Du kan se alle dine faktura under Faktura på Min Side. Her finner du en oppsummering, betalingsstatus og du kan få tilsendt faktura som PDF.

Hvor kan jeg få betalingsinformasjon?

Har du ikke faktura tilgjengelig og ønsker informasjon om utestående beløp, KID- og kontonummer kan du gå inn på Min Side. Her kan du også skrive ut fakturakopi, uten å vente på svar fra oss.

Du kan også få betalingsinformasjon ved å ringe 08200 uten å vente på en kundebehandler. Tast 1 for Privat eller 2 for Bedrift; så taster du 1 for faktura og 1 for å få fakturainformasjon.

Hvordan bestiller jeg fakturakopi?

Under Faktura på Min Side har du full oversikt over alle dine faktura. Her kan du selv laste ned kopi av alle faktura du har mottatt.

Hvor ofte fakturerer dere?

Vi fakturerer forskuddsvis, hver måned

Hvordan kan jeg unngå fakturagebyr?

Du kan unngå fakturagebyr ved å gå over til elektronisk fakturering. Gå inn på Min Side og endre fakturatype til e-postfaktura. eFaktura bestiller du direkte i nettbanken din. Fakturagebyret er på kr. 39,- for kunder som ønsker å motta faktura eller forhåndsvarsling per post.

Teknologi

Hvilke frekvenser benytter ice.net seg av på mobilt bredbånd?

ice.net tilbyr mobilt bredbånd gjennom 4G (LTE) på 450/800/1800 MHz-frekvensen. På 450MHz-frekvensen strekker våre signaler seg lengre enn våre konkurrenters nett.

Fordelen med å bruke frekvenser på rundt 450 MHz i stedet for de høyrere frekvensene på rundt 2000 MHz (som blir brukt av UMTS-systemer (3G) i Norge) er at man enklere kan dekke større geografiske områder med færre basestasjoner.

For å utnytte denne dekningsfordelen til fulle anbefaler vi å forsterke våre modems innebygde antenner med en ekstern antenne, om dette er nødvendig ut ifra dekningsforholdene.

Eksterne antenner kan bestilles via vår kundeservice på 08200.

Stråling fra modem/antenne/master?

Det er ikke entydig slått fast at det finnes en sammenheng mellom helseplager og stråling fra mobil teleteknologi. Ifølge IKT-Norge viser studier, som Verdens Helseorganisasjon har gjort, at de grenseverdier som foreligger i dag ikke har noen helsemessig risiko. Når det gjelder strålingen som kommer fra mobilsendere er det frekvensbånd og avstand til senderen som avgjør graden av stråleeksponering. Det er derfor betydelige forskjeller mellom ice.net og andre mobilteknologier når det gjelder graden av stråleeksponering.

Nettet er et lavfrekvensbånd med lavere stråleeffekt enn for eksempel GSM og UMTS. Senderne har stor geografisk rekkevidde og er plassert utenfor de tettest befolkede områdene, noe som reduserer strålingseksponeringen til det minimale. Når det gjelder strålingen som kommer fra modemene så har også disse lavere stråleeffekt enn for eksempel GSM og UMTS på grunn av at ice.net anvender et lavfrekvensbånd.

Vil hastigheten øke i fremtiden?

Ja! Siste utviklingstrinn ble implementert i 2015 med innføringen av 4G som gir teoretiske hastigheter på opptil 150 Mbit/s ned og 50 Mbit/s opp. Utviklingen vil på ingen måte stoppe der.

E-post

Hvordan får jeg sendt e-post med oppkobling fra ice.net?

Dersom du allerede har en POP3 e-posttjeneste hos en annen leverandør så må du endre noen innstillinger på din PC for å kunne sende e-post, såkalt "utgående smtp server".

Vi anbefaler at du bruker din e-postleverandørs innstillinger for å sende e-post, siden vi ikke tilbyr e-post som en tjeneste. Ta kontakt med din e-post leverandør for innstillinger for utgående e-post server.

Abonnement

Hva må jeg tenke på før jeg bestiller mobilt bredbånd?

Før du bestiller denne tjenesten anbefaler vi at du kontrollerer at det finnes dekning der du skal benytte tjenesten. Se dekningskartet på vår hjemmeside, og ring gjerne vårt kundesenter på tlf. 08200 for hjelp.

Smartrouter: Produktet har ingen krav til operativsystem for å kunne benyttes dersom et av følgende tilknytningsformer benyttes: Standard Trådløst nettverkskort (WLAN, 802.11 b/g/n) eller Standard Ethernet nettverkskort.

Minirouter: Produktet har ingen krav til operativsystem for å kunne benyttes dersom et av følgende tilknytningsformer benyttes: Standard Trådløst nettverkskort (WLAN, 802.11 b/g/n).

Hvordan tegner jeg abonnement hos ice.net?

Du kan bestille abonnement direkte fra vår nettside, eller ringe vårt Kundesenter på 08200 hvor du kan få hjelp med bestillingen. Du kan også kjøpe våre produkter hos en av våre mange forhandlere.

Hvordan kan jeg kjøpe mer data for å beholde/øke hastighet?

Har du brukt mer enn datakvoten som er inkludert i løpet av en måned har du sikkert opplevd redusert hastighet. Vi har nå lansert muligheten for å sikre samme hastighet ved å kjøpe ekstra forbruk. Dette kaller vi kvotekjøp. Våre kvoter er på 1, 3, 5 og 10 GB og er priset til 89, 199, 249 og 399 kroner. Dersom kvoten ikke er oppbrukt ved månedsskiftet vil den kunne forbrukes ved behov på et senere tidspunkt. For å sjekke ditt forbruk kan du logge deg på Min Side eller sende en SMS med kodeord FORBRUK til 08200.

Kvoter kan bestilles på Min Side, ved å sende SMS med kodeord KVOTE til 08200, eller ved å ringe vårt Kundesenter på telefon 08200. En kvote vil være tilgjengelig for bruk et par minutter etter bestillingen er gjort.

Kan jeg bruke tjenesten i utlandet, og hva koster det?

Tjenesten fungerer i Norge, Sverige og Danmark. Det er ingen ytterligere kostnad enn vanlig abonnementsavgift tilknyttet bruk i utlandet.

Kan man ha ett abonnement som benyttes av flere datamaskiner?

Våre Smartroutere (A1 og W1) leveres med 3 ethernetporter og WLAN. Dermed kan man koble flere datamaskiner på samme router enten via kablet nett eller trådløst.

Minirouteren har WLAN, slik at flere kan koble seg til denne trådløst.

Kan jeg skaffe et abonnement i dag og siden bytte til et annet abonnement senere?

Ja, det er fullt mulig å bytte til en ny abonnementsform i fremtiden. Du sier opp ditt nåværende abonnement og bestiller nytt abonnement som du selv ønsker. Begrensninger i dette valget vil evt. være om du har bindingstid på ditt abonnement. Bytting fra et abonnement til et annet kan medføre at kunde må betale et endringsgebyr i henhold til gjeldende prisliste.

Kan jeg få flere abonnement knyttet til én faktura?

Ja, så lenge fakturaadressen er den samme for samtlige abonnement.

Kan jeg ha flere modem på samme abonnement?

Nei, det kan kun være ett modem per abonnement.

Finnes det begrensninger i dataforbruk på mobilt bredbånd?

Ja. I det norske markedet for mobilt bredbånd finnes det maksbegrensninger på nedlasting av data. Hos ice.net er denne grensen for tiden på opptil 100 GB for privatkunder. For å sikre det store flertallet av våre kunder tilgang til best mulig ytelse og kvalitet på tjenesten, begrenses hastigheten til maksimalt 64 kbit/s dersom forbruket overstiger maksgrensen i løpet av en kalendermåned.

Er ice.net medlem av returselskap for EE-avfall?

ice.net deltar i Elreturs nasjonale returordning for kasserte elektriske og elektroniske produkter, og tar imot kasserte produkter av den typen som vi selger. Elretur sørger for utsortering av helse- og miljøfarlige stoffer samt effektiv gjenvinning av metaller og andre verdifulle materialer. Vi kontrollerer alle modem som ikke virker når de blir returnert til oss.

Har du et modem som ikke virker ber vi deg kontakte oss for å motta et erstatningsmodem. Vi sender da også en ferdigfrankert returpose for det gamle modemet i samme postforsendelse. Du må returnere det defekte modemet til oss straks du mottar returposen for å unngå gebyr på kr. 750,-.

Har du modem du ikke bruker står du fritt til å sende det inn til oss for gjenbruk. Se returadresse til vår logistikkavdeling her. Du kan også beholde modemet i tilfelle du trenger det senere, eller returnere det til en av Elreturs medlemsbedrifter.

Hvilke abonnementsformer finnes?

I dag tilbyr vi flere abonnementsformer for tjenesten mobilt bredbånd. Abonnementene er tilpasset ulike behov slik at du kan velge det som passer deg. Du kan velge mellom Smartrouteren og Minirouteren, og du kan bestille via vår nettbutikk, vårt kundesenter eller hos våre mange forhandlere.

Hva inngår i abonnementet?

Mobilt bredbånd fra ice.net er en ren internettaksesstjeneste. E-postadresse og hjemmesideplass inngår ikke. Vi har to typer modem; Minirouter og Smartrouter. De har begge mulighet for trådløs tilkobling, men Smartrouteren er den eneste som har tilkobling for kablet nett. Vi har abonnementsformer som er tilpasset våre kunders bruksmønster. Våre produkter har for tiden maksgrense på opptil 100 GB (gjelder fra 1. februar 2016). Se mer om produktene og abonnementene her på våre hjemmesider, eller kontakt vårt kundesenter.

Kommer det flere abonnementsformer i fremtiden?

Ja. Vi lytter kontinuerlig til behov som forbrukere og bedrifter har. Dersom det skulle dukke opp et stort behov innenfor en abonnementsform vil vi selvsagt se hvordan vi kan tilpasse dagens abonnement, eller skape nye abonnementsformer.

Vilkår

Oppsigelse

Hvordan sier jeg opp mitt abonnement?

Du kan si opp abonnementet ved å:
• Kontakte vårt kundesenter på 08200
• Benytte kontaktskjema

Ved oppsigelse må du følge ice.nets gjeldende rutiner for oppsigelse jmf våre vilkår. Det er én måneds oppsigelsestid regnet fra førstkommende måned etter at oppsigelsen er mottatt. Eventuell avtaletid medfører begrensninger i oppsigelsesgangen.

Eierskifte og endring i abonnementet

Skjema for eierskifte

Last ned skjema for eierskifte her.

Hvordan endrer jeg adresse, telefonnummer eller e-postadresse?

Du kan selv endre adresse, telefonnummer og e-postadresse ved å logge inn på Min Side. Under Kontaktinformasjon på Min Side trykker du på oppdater adresse.

Utstyr

Trenger modemene 220V strøm for å virke?

Smartrouter kan få strøm fra 12V-lader (bil, båt, campingvogn, hytte mm.) og har i tillegg batteri inkludert i modempakken. Minirouter kan lades via USB.

Feilsøking og driftsinformasjon

Hva er det første jeg bør gjøre om jeg ikke kommer meg på nett?

Har du problemer med at modem ikke er på nett, vennligst prøv følgende før du ringer vårt kundesenter. Ta ut batteriet og strømkabelen til modemet i 10 minutter. Slå på modemet igjen, da dette ofte løser problemet. Manglende betaling kan også være en årsak. Dette kan du sjekke under Faktura på Min Side.

Hvordan kan jeg vite om det er feil i området jeg befinner meg i?

Under Driftsmeldinger kan du taste inn ditt postnummer for å se om det er lokale feil i nettet. Du får da svar på om vi opplever problemer i området du befinner deg i, og en estimert rettetid.

Hvordan kan jeg vite om feil i mitt område om jeg ikke kommer meg på nett?

Hvis du ikke kommer inn på Driftsmeldinger kan du du ringe Kundeservice på 08200 og taste deg ned til Teknisk support. Slå inn ditt postnummer for å få status og eventuelt estimert rettetid.

Hvorfor kommer jeg ikke på nett med WiFi for A1?

Dersom det er lys i Wi-Fi symbolet på modemet bør du sjekke oppkobling mellom din PC og modemet. Vi anbefaler at du bruker kabelen som fulgte med modemet dersom du ikke får kontakt med internett når du forsøker med trådløs oppkobling.

Kommer du på nett med kabel (etter du har prøvd å slå av strøm på PC og modem når kabel er satt i) kan du prøve følgende for å få trådløs forbindelse:

  1. Åpne en nettleser. For eksempel Internet Explorer eller Google Chrome
  2. Skriv 192.168.0.1 i adressefeltet og trykk Enter.
  3. Logg på med «admin» som både brukernavn og passord.
  4. Nå vil du se hovedsiden til din Smartrouter.
  5. Trykk på Settings, på den svarte linjen.
  6. Trykk på Basic Settings og WIFI
  7. Trykk på rullgardinsmenyen hvor det nå står «auto» og forsøk kanal 1, 6 eller 11.
  8. Trykk Apply.
  9. Slå routeren av og på med bryteren bak på routeren.
  10. Restart datamaskinen.
  11. Koble til nettverk på nytt.

Dersom du ikke kommer inn på modemet, prøv å reset modemet med å holde inne knapp på baksiden med f.eks en binders, til alle lys slår seg av eller blinker. Prøv så igjen.

Hvorfor kommer jeg ikke på nett med WiFi for W1?

Dersom det er lys i Wi-Fi symbolet på modemet bør du sjekke oppkobling mellom din PC og modemet. Vi anbefaler at du bruker kabelen som fulgte med modemet dersom du ikke får kontakt med internett når du forsøker med trådløs oppkobling.

Kommer du på nett med kabel (etter du har prøvd å slå av strøm på PC og modem når kabel er satt i) kan du prøve følgende for å få trådløs forbindelse:

  1. Åpne en nettleser. For eksempel Internet Explorer eller Google Chrome
  2. Skriv 192.168.0.1 i adressefeltet og trykk Enter.
  3. Logg på med «admin» som både brukernavn og passord.
  4. Nå vil du se hovedsiden til din Smartrouter.
  5. Trykk på Wireless
  6. Trykk på rullgardinsmenyen hvor det nå står Channel «Auto»
  7. Trykk Apply.
  8. Slå routeren av og på med bryteren bak på routeren.
  9. Restart datamaskinen.
  10. Koble til nettverk på nytt.

Dersom du ikke kommer inn på modemet, prøv å reset modemet med å holde inne knapp på baksiden med f.eks en binders, til alle lys slår seg av eller blinker. Prøv så igjen.

Teknisk support Smartrouter 4G

Last ned brukermanual for 4G Smartrouter A1 her.

Last ned brukermanual for 4G Smartrouter W1 her.

Last ned teknisk manual for 4G Smartrouter A1 (English) her.

Last ned teknisk manual for 4G Smartrouter W1 (English) her.

Teknisk support Minirouter 4G

Last ned brukermanual for 4G Minirouter her.

Last ned teknisk manual for Minirouter (English) her.

Dekning

Hvordan kan jeg øke hastigheten?

ice.net tilbyr mobilt bredbånd gjennom 4G (LTE-teknologi på 450 MHz, 800 MHz og 1800MHz-frekvensene, noe som fører til at dekningssignalene strekker seg lenger enn konkurrerende teknologier. For å utnytte denne dekningsfordelen til det fulle anbefaler vi å forsterke våre modems innebygde antenner med en ekstern antenne, om dette er nødvendig ut ifra dekningsforholdene. Eksterne antenner kan bestilles via vårt Kundesenter på telefon 08200.

Hva kan påvirke hastigheten og dekningen?

Modemet bør plasseres i høyden og så nært et vindu som mulig. Opplevd hastighet kan påvirkes av følgende faktorer:

  • Avstand til basestasjon
  • Antall brukere som er koblet opp mot samme basestasjon
  • Tidspunkt på døgnet
  • Topografiske forhold (fjell, daler, skog)
  • Bygningsmasse (stål, betong, skjermet glass)

Har du brukt opp antall gigabyte inkludert i ditt abonnement, blir modemet satt ned i hastighet. Sjekk forbruk av data ved å gå inn på Min Side, eller send en SMS med kodeord FORBRUK til 08200. Du kan få satt opp hastigheten i løpet av få minutter igjen ved å kjøpe en datakvote på Min Side.

Du kan lese mer om dekning her.

Hvorfor opplever jeg plutselig dårligere hastighet?

Høy trafikk på senderen ditt modem er koblet opp mot kan medføre lavere hastighet, da mobilt bredbånd er en delingstjeneste. Dette er typisk fra kl. 17 til 23 om kvelden, og rundt ferietider som påske og sommerferie. Alle kunder har også en månedlig forbruksgrense, og ved bruk over forbruksgrensen vil hastigheten reduseres. Gå inn på Abonnement på Min Side og sjekk om dette er årsaken til at du opplever lavere hastighet. Da kan kjøp av ekstra kvote være løsningen.

Hvor høy hastighet kan jeg få?

Teoretisk nedlastingshastighet hos ice.net er inntil 150 Mbit/s. I praksis vil du oppleve hastigheter mellom ca. 5-60 Mbit/s ved gode dekningsforhold og helt ned til 0 Mbit/s når du mister dekning. Teoretisk opplastingshastighet er inntil 50 Mbit/s, og i praksis vil du oppleve mellom 1-15 Mbit/s. Hastighet avhenger bl.a. av dekningsforhold, frekvenstype, signalstyrke og avstand til sender, tid på døgnet og hvor mange som er koblet til samme basestasjon. Når inkludert datatrafikk innen en kalendermåned er brukt opp settes hastigheten ned til maksimalt 64 Kbit/s. Dette gjøres for å sikre en god tjeneste for alle våre abonnenter. Eksterne antenner kan bidra til å forbedre signalene og dermed øke hastigheten merkbart. Eksterne antenner kan bestilles via vårt Kundesenter på telefon 08200.

Dekningskart

Les mer om dekning og se dekningskart her.

Hva slags antenne kan jeg kjøpe fra ice.net?

Glassantenne Kjøretøy

Slank antenne for montering på bil/buss-rute eller på plast/automater.

Et godt alternativ for bedre 4G-dekning i kjøretøy dersom det ikke er mulig å bruke en av de takmonterte antennene.

Dekker tre bånd (450/800/1800-MHz), enkel å montere på front- eller sidevinduer. Det må brukes to av glassantennene for å få en optimal tjeneste.

Dekker tre bånd (450/800/1800-MHz), enkel å montere på front- eller sidevinduer. Det må brukes to av glassantennene for å få en optimal tjeneste.

Pris glassantenne kr 399,-.

Båtantenne/rundstråleantenne

Siden ice.net er enerådende med dekningsgrad langs kysten har mange båteiere tatt oss i bruk.

De fleste har Smartroutere fra ice.net og kan dermed benytte seg av båtantenne fra ice.net. Denne forsterker signalene til modemet og sørger for best mulig signal til enhver tid.

Ice.net selger en robust og kraftig rundstråleantenne for 2G/GSM, 3G/HSPA og 4G/LTE. To antenner bør brukes for best effekt. Avstand mellom antennene skal være minst 50 cm.

Pris:
Antenne m/ 3m kabel kr 1549,- ink. mva.
Antenne m/ 5m kabel kr 1599,- ink. mva.
Antenne m/ 8m kabel kr 1649,- ink. mva.
Antenne m/ 10m kabel kr 1699,- ink. mva.

4G Panelantenne

Dette er en helt unik antenne fra Poynting som dekker frekvensbåndene 450-470, 830-960 og 1710-1880 MHz. Panelantenne er for de som har mulighet for en fast installasjon, for eksempel på hytteveggen eller på annen vegg. Denne kan kobles på Smartrouteren.

4G Panelantennen gir minimum 6 dBi i alle de aktuelle frekvensbåndene.

Pris for 4G panelantenne er kr 1599,-.

Minirouteren kan ikke benytte seg av eksterne antenner.

Hvordan bestiller jeg en ekstern antenne?

Ekstern antenne kan bestilles ved henvendelse til kundeservice på telefon 08200.

Frakt og leveranse

Hva vil fraktkostnadene være?

For bestillinger gjort via vår nettbutikk eller på telefon tilkommer frakt og ekspedisjonskostnader. Prisene finner du på vår prisliste.

Hvor sendes modemet?

Modemet sendes per post til din folkeregistrerte adresse. Dersom du ønsker modemet sendt til en annen adresse må du ta kontakt med vårt kundesenter på 08200.

Har du gitt oss mobilnummer og/eller e-post adresse i bestillingsløpet, sender vi deg sporingsnummer fra Posten til deg på SMS/e-post.

Hvordan vet jeg om min bestilling er godkjent?

Etter at vi har mottatt og behandlet bestillingen din sender vi ut en bekreftelse per e-post til deg.

Hvor lang tid tar det før jeg får modemet?

Modemet sendes per post og bør normalt leveres 3-4 virkedager etter at du har mottatt e-post med bekreftelse fra oss.

Jeg tror at min leveranse er forsinket eller har kommet bort, hva gjør jeg?

Send oss en melding fra vår kontaktside eller ring vårt Kundesenter på 08200. Referer gjerne til ordrebekreftelsen slik at vi finner din sending raskere.

Fant du ikke det du lurte på?
Still et spørsmål

Kontakt oss

Om du ikke finner noe svar på dine spørsmål er du velkommen til å kontakte vårt kundesenter som gjerne vil hjelpe deg.

Kontakt

SMS-tjenester

ICE bruker SMS på flere måter i dag, og her kan du lese om tjenester du kan bruke til daglig. I fremtiden vil det komme flere tjenester, og informasjon oppdateres fortløpende her.

Hurtigsøk på dekning
Nå kan du sjekke din ICE dekning der du er til enhver tid eller dit du planlegger å reise. Du trenger ikke å være kunde for å bruke tjenesten. Du vil motta prosentvis anslag på geografisk dekning og husstandsdekning. I de områder vi har hyttedekning vil du også motta informasjon om dette.

Send <DEKNING> til 08200
Sender du kodeordet DEKNING til 08200 vil tjenesten automatisk finne ut postnummeret du befinner deg på da du sendte meldingen, og returnere informasjon om vår dekning. Dette er nyttig når du vil vite dekning akkurat der du er, og når du ikke vet postnummeret der du befinner deg. Tjenesten koster 3,-. Tjenesten fungerer for kunder av Telenor, Telia og Tele2. De som er kunder hos andre operatør må brukes tjenesten med postnummer under.

Info om mobil posisjonering:
Mobil posisjonering er en tjeneste som er etablert i det norske markedet og som muliggjør å lokalisere hvor et SIM-kort er lokalisert. Ved mobil posisjonering får man informasjon om hvor et SIM-kort er lokalisert utifra hvilken basestasjon du som kunde var registrert på når du sende inn din melding til 08200. I tettbebygde strøk har man en relativt god dekning av basestasjoner og resultatet vil normalt ha en nøyaktighet på noen hundre meter. I områder hvor det er langt mellom teleoperatørenes basestasjoner vil nøyaktigheten på resultatet normalt ligge på et par kilometer. Mobil posisjonering kan ikke gjennomføres uten samtykke fra deg som benytter SIM-kortet, det betyr at Ice Norge ikke kan gjennomføre en posisjonering mot ditt SIM-kort uten at du først har sendt inn kodeordet DEKNING til 08200. Ice Norge vil gjennomføre ett posisjoneringsførsøk for hver gang du sender inn kodeordet.

Send <DEKNING + POSTNUMMER> til 08200
Sender du kodeordet DEKNING og et postnummer, f.eks DEKNING 2630, vil tjenesten returnere informasjon rundt vår dekning på gitte postnummer eller nærmeste registrerte postnummer i våre systemer. Husk å legge inn et mellomrom mellom dekning og postnummeret (eks: Dekning 1440). Denne tjenesten er nyttig til å sjekke dekning dit du planlegger å reise. Tjenesten er koster 1,-. Tjenesten fungerer helt uavhengig av operatør og telefontype.

Send <FORBRUK> til 08200 For å sjekke ditt forbruk kan du logge deg på Min Side eller sende en SMS med kodeord FORBRUK til 08200.

Send <KVOTE> til 08200

Har du brukt mer enn inkludert forbruk i løpet av en måned har du sikkert opplevd redusert hastighet. Vi har nå lansert muligheten for å sikre samme hastighet ved å kjøpe ekstra forbruk. Dette kaller vi kvotekjøp. Våre kvoter er på 1, 3, 5 og 10 GB og er priset til 89, 199, 249 og 399 kroner. Dersom kvoten ikke er oppbrukt ved månedsskiftet vil den kunne forbrukes ved behov på et senere tidspunkt. Sender du kodeordet KVOTE til 08200 vil tjenesten veilede deg gjennom kvotebestilling.

Driftsinformasjon

Skriv et postnummer i feltet over for å søke i driftsinformasjon.

Kundeservice

Du kan ringe oss på:
08200
Mobil og Mobilt bredbånd
Hverdager: 08:00 - 20:00
Lørdag: 08:00 - 16:00

Personvern og sikkerhet

Personvernloven
ICE Norge AS bruker varemerket ice.net i all sin kommunikasjon. ice.net’s behandling av personopplysninger skjer i samsvar med Personvernloven.

Cookies - informasjonskapsler
En cookie er en liten tekstfil/informasjonskapsel som blir lagret på din harddisk av nettstedet du besøker. Filen inneholder informasjon og blir blant annet brukt til å støtte deg som bruker og gjør det mulig for oss å tilpasse nettsidene til dine behov. Det medfører ingen sikkerhetsrisiko for deg, og gjør at vi kan tilby deg en tjeneste som virker best mulig.

Du finner mer informasjon om personvern og personvernrelaterte saker på blant annet internettsidene til Datatilsynet og Trygg bruk, et tverreuropeisk EU-støttet prosjekt som arbeider med å øke kunnskapen om Trygg Bruk av Internett for barn og unge.