ice.net ice.net

Kom i gang

Velkommen som mobilkunde hos ice.net! For å hjelpe deg som er ny kunde har vi samlet nyttig informasjon og instruksjonsfilmer så du kan komme godt i gang med det nye mobilabonnementet ditt.

Nyttig info når du skal bytte SIM-kort

BankID

Ditt nye SIM-kort er klargjort for BankID. Benytter du BankID på mobilen, må du av sikkerhetshensyn bestille ny tilgang i nettbanken din. Deretter kan du fortsette å bruke bank på mobil som tidligere og tjenesten vil fremdeles være gratis i Norge.

Her kan du se hvordan du går frem for å bestille ny tilgang:

PIN- og PUK-kode

PIN-koden og PUK-koden finner du på baksiden av plastkortet som SIM-kortet var festet til. Når du får nytt SIM-kort får du også en ny SIM-PIN-kode. Denne kan du endres, du kan se hvordan i brukerveiledningen på din telefon eller i våre instruksjonsfilmer her på siden.

Dersom du har tastet feil PIN-kode tre ganger blir SIM-kortet blokkert og krever PUK-kode. PUK-koden finner du på Min Side eller på plastholderen til SIM-kortet. Du kan også få tilsendt PUK-kode ved å kontakte Kundeservice på telefon 08200 eller via vårt kontaktskjema. På de fleste mobiltelefoner tastes PUK-koden inn direkte. Det er imidlertid noen mobiltelefoner som krever følgende inntastning: ** 05 * PUK-kode 1 * ny PIN-kode * gjenta ny PIN-kode #

Kom i gang – hvordan skifter du SIM?

  1. Trykk ut SIM-kortet av plastholderen. Husk å sjekke hvilken type SIM-kort din telefon bruker.
  2. Sett SIM-kortet inn i SIM-kortluken
  3. Slå på telefonen og følg veiledningen
  4. Tast inn PIN-koden som du finner på baksiden av plastkortet
  5. Telefonen er klar til bruk!

Talepostkasse

Nytt SIM-kort innebærer at din gamle talepostkasse forsvinner. Gamle beskjeder slettes og du må lese inn din personlige melding på nytt. Leser du ikke inn en personlig melding får du automatisk et standard personsvar i din talepostkasse.

Første gang du ringer din talepostkasse blir du bedt om å opprette PIN-kode til din talepostkasse, PIN-kode er obligatorisk og du lager den selv. NB! Nummeret til talepostkassen som er oppgitt i SIM-folderen er feil, har du behov for å ringe talepostkassen er nummeret (+47) 46510000. Her kan du lese av dine mottatte talebeskjeder, samt endre oppsett av funksjoner. Du kan se funksjoner og hvordan du setter opp talepostkassen her.

Data- og MMS-innstillinger

iPhone
Android
Windows Phone

Er du bedriftskunde, klikk her

Slik gjør du det

MMS- og datainnstillinger


Bytte SIM-kort


Endre PIN


Fant du ikke det du lurte på? Du finner mer informasjon hos Kundeservice

Kundeservice

Du kan ringe oss på:
08200
Mobil og Mobilt bredbånd
Hverdager: 08:00 - 20:00
Lørdag: 08:00 - 16:00

Personvern og sikkerhet

Personvernloven
ICE Norge AS bruker varemerket ice.net i all sin kommunikasjon. ice.net’s behandling av personopplysninger skjer i samsvar med Personvernloven.

Cookies - informasjonskapsler
En cookie er en liten tekstfil/informasjonskapsel som blir lagret på din harddisk av nettstedet du besøker. Filen inneholder informasjon og blir blant annet brukt til å støtte deg som bruker og gjør det mulig for oss å tilpasse nettsidene til dine behov. Det medfører ingen sikkerhetsrisiko for deg, og gjør at vi kan tilby deg en tjeneste som virker best mulig.

Du finner mer informasjon om personvern og personvernrelaterte saker på blant annet internettsidene til Datatilsynet og Trygg bruk, et tverreuropeisk EU-støttet prosjekt som arbeider med å øke kunnskapen om Trygg Bruk av Internett for barn og unge.