Hopp til hovedinnhold (Trykk Enter)

Velkomsttilbud

Du bestemmer

Ingen bindingstid

BankID

Fri SMS, MMS og tale

Inkludert bruk i EU

  • Hvorfor skal jeg velge Bli Kjent?

    Mange nye kunder ønsker å teste mobilleverandøren før de bestemmer seg for å bli kunde. Dette er et tilbud til alle nye kunder som ønsker å bli bedre kjent med ice. Med Bli Kjent får du vår laveste pris på vår største datapakke i to hele måneder. Etter prøveperioden setter vi deg på et mobilabonnement som er skreddersydd ditt dataforbruk - uten at du trenger å løfte en finger.

  • Jeg er eksisterende kunde, kan jeg kjøpe Bli Kjent?

    Bli Kjent har som mål å hjelpe nye kunder som ikke vet hvor mye data de egentlig trenger med å velge riktig abonnement. Det er derfor kun et tilbud til nye kunder og det er dessverre ikke mulighet for eksisterende kunder å skaffe seg denne tjenesten.  Eksisterende kunder har allerede et abonnement og har på sin side muligheten til å vurdere sitt forbruk og endre abonnementet når som helst i ice-appen.

    Om du har familiemedlemmer som ønsker å bli ice-kunde, kan man selvfølgelig bestille Bli Kjent til dem. 

  • Hvordan vet jeg hvilke abonnement jeg får etter Bli Kjent-perioden?

    Vi ser på forbruket ditt i perioden, og flytter deg på det abonnementet som er mest prisgunstig i forhold til ditt dataforbruk. Du kan til enhver tid følge med på dataforbruket ditt på MinSide eller i ice-appen. 

    Du kan selvfølgelig også endre abonnement underveis eller etter endt Bli Kjent-periode. Når prøveperioden er over kan du selv velge det mobilabonnementet du vil - uavhengig av hvilket abonnement du ble plassert på. 

  • Kan jeg kjøpe Bli Kjent sammen med en mobiltelefon?

    For øyeblikket kan man ikke bestille Bli Kjent i kombinasjon med mobiltelefon.  Når Bli Kjent-perioden er over kan du selvfølgelig bestille telefon med et vanlig abonnement i nettbutikken vår.

  • Hva skjer om jeg har et høyere forbruk i perioden enn jeg vanligvis ville hatt?

    Vi flytter deg til det abonnementet som passer forbruket i Bli Kjent-perioden, men du står selvfølgelig fritt til å endre abonnementet når som helst via ice-appen, Min Side eller via kundeservice. Det koster ingenting å endre abonnement.

  • Hvorfor er ikke Data Rollover og Rollover Deling inkludert?

    Fordi det er ditt reelle forbruk som kartlegges i Bli Kjent-perioden, og ikke andres er ikke Data Rollover inkludert i prøveperioden. Rollover Deling er ikke inkludert fordi du ikke kan gi bort oppspart data, siden du ikke har Data Rollover.

    Rollover fordelene kan du selvfølgelig nyte når Bli Kjent-perioden er over.

  • Kan jeg bruke Bli Kjent sammen med Tvilling- eller data- SIM

    Ja, Bli Kjent kan kombineres med både Data-SIM og Tvilling-SIM. Du kan bestille det samtidig som du bestiller Bli Kjent eller på Min Side

  • Vil det påløpe skjulte kostnader utover 99 kr per måned?

    Det vil kun påløpe ekstra kostnader dersom du ringer til spesialnummer, utland, innholdstjenester, eller er på reise utenfor EU/EØS. Se prislisten her.

    Dersom du bruker opp inkludert datamengde vil hastigheten skrus ned til 64 kbit/s. Dette forbruket belastes ikke deg som kunde. Du kan alltid kjøpe en ekstra datapakke på Min Side eller i ice-appen.

  • Hvorfor begrenses bruken i EU/EØS til 12 GB

    Det er svært kostbart for oss å inkludere store datapakker i utlandet, derfor har vi satt en grense på 12GB for å kunne holde prisen så lav som mulig i Bli Kjent-perioden. 


    Dersom du bruker opp dataen din i EU/EØS stopper vi dataforbruket ditt, og du kan selv velge å kjøpe ekstra datakvote i ice-appen eller på Min Side. Du får ny datakvote igjen ved månedsskiftet.

  • Hvorfor blir ikke min første faktura kr 99,-?

    Første faktura kommer måneden etter du blir kunde. Månedsavgiften på Bli Kjent faktureres forskuddsvis. Første faktura inkluderer derfor tiden fra du ble kunde til faktura ble sendt ut, i tillegg til månedsavgiften for inneværende måned.

    Fakturabeløpet på første faktura vil derfor være noe høyere enn en vanlig månedsavgift. På fremtidige fakturaer faktureres du en månedsavgift per faktura, i tillegg til eventuelle ekstrakostnader utover inkludert bruk (som for eksempel samtaler til spesialnummer eller bruk i utlandet utenfor EU/EØS).

Se prisliste