Skal du bytte mobiltelefonen din?
Er du MobilBytte-kunde og ønsker ny telefon? Slik klargjør du mobiltelefonen din og tar vare på innholdet ditt.
Hvor lenge har du hatt mobiltelefonen?
- Etter 18 måneder kan du bytte til ny mobil
- Du kan også fortsette nedbetalingen i inntil 12 måneder til. Etter det er telefonen din.
Hvilken stand er mobiltelefonen i?
Normal slitasje etter bruk, som slitt lakk, farge eller knapper går fint. Hvis telefonen og skjermen har riper eller er knust må du melde fra om skade. Selv om mobilen er skadet kan du likevel bytte den, siden skjerm- og skadeforsikring er inkludert i MobilBytte.
Lurer du på hvilken stand mobiltelefonen din er i? Se eksempler på tilstandsvurdering her
Bestille ny mobiltelefon
Gå inn på nettbutikken og velg blant Mobilbytte-telefonene, og så abonnement
Når du har fått den nye mobiltelefonen din
Du er aldri uten mobil når du oppgraderer – du vil motta ny før du sender fra deg den gamle. Før du gjør det, er det et par ting du må gjøre når du har begge mobiltelefonene
Til slutt må du
- Sjekke at mobiltelefonens IMEI er riktig – tast *#06# og sjekk at nummeret på skjermen og i returskjemaet er likt
- Ta ut SIM- og minnekort
Returnere gammel mobiltelefon
I samme forsendelse som du får den nye mobiltelefonen din, ligger det en returpakke og en innbyttekontrakt. Når du har fylt ut den, overført data fra gammel til ny mobil og nullstilt den gamle, er det bare å sende pakken. Du trenger ikke å sende lader, hodetelefoner og annet tilbehør. Og portoen – den spanderer vi.
Så snart vi har mottatt den gamle telefonen din, går du over på ny MobilBytte-avtale.