– Jeg vet nøyaktig hva jeg skal betale for mobilbruken min hver måned, og det er i tillegg en regning jeg har råd til, sier den svært fornøyd ice-kunden.
Tobarnsmoren Ida er opprinnelig fra Tromsø, men har de siste 13 årene bodd i Oslo, hvor hun jobber som barista og kundeansvarlig på Tim Wendelbo. Hun kom på tredjeplass i Barista-NM for noen år siden, så kaffe er noe hun virkelig kan. Nå går imidlertid snart turen hjemover til Tromsø igjen for å starte med ølbrygging.
På spørsmål om hun vil få nytte av det hun har lært om kaffe i ølbryggingen, er hun ikke i tvil.
– Helt klart. Både kaffe og øl handler om smak, selv om prosessen selvfølgelig er forskjellig. Men til syvende og sist handler det om å bruke gode råvarer og servere kvalitet, sier hun.
Som stadig flere andre ble Ida ice-kunde fordi hun fikk et bedre tilbud enn noen andre operatører kunne tilby.
– I tillegg til at selve abonnementet er billig, så teller det også at ice aldri overfakturerer slik at jeg ikke får noen overraskelser på fakturaen. Det blir jo gjerne en del Instagram og Twitter, blant annet på bussen.
Det eneste ice gjør hvis du bruker mer data enn du har i abonnementet, er å redusere hastigheten. Dette fikk Ida oppleve da hun brukte litt mye data på en hyttetur, og trodde det var noe galt med dekningen.
– Jeg ringte kundeservice og fikk veldig god hjelp. De fortalte at jeg kunne kjøpe en ekstra datapakke eller oppgradere abonnementet, forteller Ida.
Som ice-kunde vet du med andre ord nøyaktig hva du skal betale hver måned, uansett hvor mye data du bruker. Har du lyst på ny mobiltelefon, så har vi det også.