ice øker mest på EPSIs måling av kundetilfredshet
Er du bedriftskunde hos ice? Da setter du sannsynligvis pris på bedre dekning, konkurransedyktige priser og god kundeservice.
Er du bedriftskunde hos ice? Da setter du sannsynligvis pris på bedre dekning, konkurransedyktige priser og god kundeservice.
EPSI Rating er et anerkjent analysebyrå som hvert år måler kundetilfredshet innen en rekke bransjer som bank, bredbånd, forsikring, helse, strøm – og mobil. Målet med undersøkelsene er å hjelpe bedriftene til å yte bedre tjenester til sine kunder.
Vi i ice er opptatt av at vi blir stadig bedre av å lære, og nettopp derfor er årets EPSI-undersøkelse oppløftende lesning. Det gjelder både for oss som jobber i ice, og enda viktigere – kundene våre.
ice er nemlig det selskapet som har den mest positive utviklingen på bedriftsmarkedet. Det er vi stolte av – vi har tross alt kun vært på markedet i tre år. Kundetilfredsheten har vokst jevnt og trutt siden 2015, og i år tar vi det største bykset av alle operatører i bedriftsmarkedet. Vi vokser hele fem poeng, i motsetning til våre konkurrenter som enten øker marginalt, eller faller.
Det kundene våre setter mest pris på, og som vi scorer høyest på er kvaliteten på mobiltjenestene, forutsigbarhet, valuta for pengene og konkurransedyktige priser. I tillegg er de mer fornøyd med dekningen i 2018. Også tilfredsheten med kundeservice har hatt en sterk vekst.
– Det er flere årsaker til at bedriftskundene er fornøyde med oss. Blant annet er vi den eneste operatøren som tilbyr Data Rollover kostnadsfritt til alle våre bedriftskunder, uansett størrelse. Dessuten har vi forutsigbar fakturering, som vi vet kundene våre er opptatt av. De setter også pris på at vi er transparente, og de ser i tillegg at resten av mobilbransjen følger etter og kopierer kundevennlige tjenester de allerede får hos oss, sier administrerende direktør i ice, Eivind Helgaker.
At ice hopper oppover på tilfredsheten i bedriftsmarkedet synes Helgaker er spesielt gledelig.
– Når jeg hører at bedriftskundene våre er fornøyde, blir jeg glad. Det viser at vi er på rett vei også i bedriftsmarkedet.
Han legger til at mobilmarkedet for bedrifter fremdeles har mange utfordringer, og at mye må gjøres bedre for kundene. Blant annet har 40 prosent av bedriftskundene bindingstid, og disse er mindre fornøyde enn de som ikke har det.
– Duopolet Telia og Telenor har sørget for at kundene opplever å møte murer som nettopp bindingstider, bruddgebyrer og noen ganger liten skrift i kontraktene. Dette fører til at det blir vanskelig for kundene å bytte mobiloperatør når de får et bedre tilbud.
Som en konsekvens av dette, viser også årets EPSI-undersøkelse en generell nedgang i tilfredsheten i bedriftsmarkedet. Helgaker mener at bransjen har et ansvar for å rydde opp.
– Vi får stadige tilbakemeldinger på at mange i bedriftsmarkedet er frustrerte over at det ikke er enklere å bytte til en annen mobiloperatør. Hos ice er vi åpne om hvilke priser kundene våre betaler, og vi har ikke noe ønske om å legge til bindinger og bruddgebyrer. Vi har en klar mening om at bedrifter bør få bytte fritt når de ønsker det. Det gjør at vi skaper mer fornøyde bedriftskunder, og det vil hele bransjen tjene på, avslutter Helgaker.
Vil du også bli en fornøyd bedriftskunde? Da kan du enten ringe ice kundeservice på 21 00 00 00, eller benytte dette kontaktskjemaet.